שיטת התחנות 

 

 

"שיטת התחנות" היא שיטה ייחודית המשלבת בין עקרונות ההכנה ללידה פעילה ובין עקרונות היוגה.
השיטה מתמקדת בהקניית טכניקות של נשימה בשילוב עם תנוחות ודרכי תנועה לזמן הלידה. אלה מתורגמים ל- 10 תחנות הניתנות לתרגול בזמן הצירים עד האפידורל או עד לפתיחה מלאה.
10 תחנות

 

"שיטת התחנות" כוללת 10 תחנות, כאשר לכל תחנה וריאציות שונות.

התחנות הן למעשה ארגז כלים לשעת הצירים.

אין צורך לזכור את כל התחנות,

נבחר 3-4 תחנות בהן נעים ונוח לך במיוחד.

 

יחד עם זאת, כל תחנה עובדת על תמיכה שונה ביולדת לכן מומלץ להחליף תחנה כל 20 דקות. התחנות אינן מחולקות על פי שלבי הלידה, והשימוש בהן ישתנה ויותאם באופן אישי לך.

 

היולדת יכולה לתרגל את התחנות באופן עצמאי, אך מומלץ לתרגל אותן עם מלווה: בן זוג, דולה- תומכת לידה, מיילדת, חברה וכו'. 

התרגול יחד תומך ביולדת, ומאפשר למלווה להיות שותף פעיל ומשמעותי בתהליך הלידה.

מטרה 
 

מטרת שיטת התחנות היא לסייע ליולדת לקדם ככל האפשר את הלידה וכן להקל על התהליך הן ליולדת והן לתינוק, באמצעות "ארגז הכלים"  אותו נתרגל כבר בתקופת ההריון.

 

מכיוון שהתרגול מוטמע כבר במהלך ההריון, ומבחר האפשרויות גדול - תוכל כל יולדת לבחור איך ובאילו כלים להשתמש באופן שמתאים ספציפית לה.

למה דווקא שיטת התחנות ?

 

לכל תחנה יש לפחות כ- 4 וריאציות לביצוע, כך שהיולדת מגיעה ללידה עם ידע ויכולות מגוונות, ובעיקר פרקטיות.

  • עבודה קולית המסייעת בשעת הכאב.

  • תחנות שונות אותן ניתן לבצע בשעת הצירים, בבית, בדרך לבית החולים ובחדר הלידה.

  • כמו גם שימוש בעזרים שיסייעו לך להקל על כאבי הצירים.

  • השיטה מאפשרת לך ולמלווה אותך להיות פעילים, תומכים ומקדמים את תהליך הלידה באופן הטבעי והנכון ביותר עבורך!

 

"שיטת התחנות" מועברת במסגרת שיעורי יוגה להריון וגם בקורסי הכנה ללידה .

השיטה מתאימה גם לנשים המתכננות קבלת אפידורל במהלך הלידה. 

ניתן לישמה עד לקבלת האפידורל והשימוש בה עוזר בהפחתת כאבי צירים ומיקום העובר בצורה אופטימלית.

*כפועל יוצא מפחיתה סיכונים לסיבוכים במהלך הלידה.